Luchthavennotities

24 mei 2018 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Een ode aan Mandalay airport,

waar de staff vriendelijk lacht, en iedereen die voorbij kom begroet,

waar men heerlijke bananensmoothies en koekjes kunt kopen,

waar de vliegtuigen worden uitgezwaaid door een team van medewerkers,

en waar zelfs de mensen van immigratie een glimlach kunnen opbrengen.

Enige verbeterpuntje: geen water refill stations.

Bangkok Don Muang

Zelfde gate als de vorige keer; zelfde beklemmende drukte als de vorige keer.

Maar: de dorstige reiziger vindt er water refill stations in overvloed.

Kuala Lumpur International Airport

20.30, Arrivals.

Even geld afhalen om een nieuwe simkaart te kopen, en misschien wat te eten.

...

WAAROM WERKEN DE ATM'S NIET? WAT IS ER MIS MET MIJN KAARTEN? WAT MOET IK DOEN ALS MIJN KAARTEN HIER NIET WERKEN? IK HEB GEEN TELEFOON EN GEEN GELD. Hoe moet ik mijn bank bereiken als mijn creditcard niet werkt? Ik kan onmogelijk een international call doen zonder creditcard?! *loopt geteistert door de luchthaven* Ik kan niet naar het hostel want ik heb geen geld voor de trein. Mijn gsm begint te flippen zodra ik me op de wifi wil aansluiten. Ik kan niet via skype bellen want ik heb geen creditcard voor credits. Moet ik naar de ambassade gaan? Hoe kan ik bij de ambassade geraken? En heb ik de Nederlandse of de Belgische ambassade nodig? Moet ik nu naar huis? Shit, shit, shit. Ik moet de bank bereiken.

Een uur later, business loyalty center.

"Ja mevrouw, het volledige Belgische bankverkeer ligt momenteel plat. Het ligt aan de achterliggende server, niet aan uw kaarten. Het zal snel worden opgelost hoor! Hoe lang precies? Goh, dat valt nu echt niet te zeggen, maar vermoedelijk snel. Graag gedaan!" - De vrouw achter de servicedesk scheldt me mijn schuld van 50 euro aan internationale gesprekken kwijt. De hosteleigenaar pikt me op.

Twee uur later, 7/11.

De ATM maakt het bekende geluid dat mijn geld aan het sorteren is. Met spanning wacht ik tot de spiksplinternieuwe briefjes uit het apparat rollen. Ik doe een vreugdedansje door de winkel. De kassiere snapt er niets van. Ik koop een potje noedels.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arda:
    24 mei 2018
    Ik zie het helemaal voor me, jouw paniek op de airport.....en je vreugdedansje in de winkel, hahaha.
  2. Lien van Wageningen:
    24 mei 2018
    Mijn hemel Fayenne, ik zou gek worden! Maar ik zit dan ook comfortabel in een franse Gite, en als we pinnen rolt eruit waar we om gevraagd hebben. Hiephoi, leve de EEG.
    Maar petje af voor jouw doortastendheid hoor, ze maken jou niet zo heel snel meer gek!